Spletna trgovina Doria.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja spletnih storitev in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate s piškotki. V redu Več o piškotkih nastavljenih na strani.
Povečajte pisavoOsnovna velikostPomanjšajte pisavoNatisnite stranPošljite stran prijatelju ali znancu
KnjigarnaSplošni pogoji spletne knjigarneVizitka e-knjigarne
    
Spletna knjigarna Doria.siKnjigarna - Doria.siKnjigeCD&DVDE-BUTIKSlikeVodič za darila

Blender 3D za začetnike

Blender 3D za začetnike

Avtor: Peter Krebelj

 

Cena z DDV: 19,97 €

 

 

Opis:

 
ISBN:978-961-6881-24-1
Zbirka:Kreativno računalništvo
Vezava:Mehka
Format:A4
Obseg:148 str.
Leto izdaje:2014
Založba:


Opis vsebine:

 

Spoštovani,

 

veseli me, da ste se odločili, da si boste vzeli čas in prelistali ter preverili osnovne pojme in možnosti, ki vam jih ponuja 3D programsko okolje Blender, ki je zasnovano v okolju python.

Skozi knjigo bomo naredili pregled osnovnih funkcionalnosti, ki nam jih ponuja okolje Blender. Spoznali bomo način dela, ki nam ga ponuja programsko okolje, ustvarili bomo nekaj bolj ali manj preprostih objektov ter si pogledali same funkcionalnosti.

Kot boste lahko zelo hitro opazili,je program zelo obsežen in pokriva velik nabor funkcionalnosti. V kolikor bi se spustili v vse podrobnosti, bi imela knjiga 1000 strani in več, saj dejstvo, da je program brezplačen, ne pomeni, da ni dober. Nikakor ne! Program je odličen in se lahko ob bok postavi tudi plačljivi konkurenci.

Če imate smisel za oblikovanje, željo po 3D modeliranju in animiranju, potem si le vzemite čas in prelistajte knjigo. Gotovo boste našli nasvete, prikaz dela in še kaj, kar vam bo pomagalo vstopiti v 3D svet in kar vam bo pomagalo, da se boste programa Blender lotili bolj resno.

Vsi napredni uporabniki boste žal morali počakati na kakšno dodatno izdajo knjige ali v roke vzeti kakšno tujo knjigo, ki se podrobno spusti v vse aspekte programa Blender. Hkrati boste za tak pristop potrebovali tudi znanje programskega okolja python.

Nekateri strokovni izrazi ostajajo v angleškem jeziku zaradi samega razumevanja in tudi iskanja podatkov v tuji literaturi.

Vsekakor upam, da boste v knjigi dobili tisto, kar od nje pričakujete.

 

Avtor

 

 Uvod v Blender

 

Dandanes je 3D modeliranje že zelo razširjeno. Ni potrebno vložiti prav veliko časa ali truda, da naletimo na 3D model, animacijo ali kakšno drugačno stvaritev. Orodja za 3D modeliranje se uporabljajo tako v svetu novic za prikaz in simulacijo nekega dogodka, za izdelavo iger, risanih serij ali naprednih 3D objektov.  

V kolikor vas karkoli od tega pritegne, potem ste zagotovo eden tistih, ki vas veseli 3D oblikovanje in spremljanje razvoja na tem področju.

Pomembno je poudariti, da je Blender močno orodje, ki se od ostalih razlikuje predvsem v tem, da je dobro, a kljub vsemu brezplačno. Prav ste prebrali, gre za popolnoma brezplačno orodje, ki je podprto s programskim jezikom python, katerega osnove smo že spoznali skozi knjigo python 3 za začetnike. Licenca GNU nam omogoča pregled kode in tudi nadaljnji razvoj okolja.

Še najbolje pri vsem skupaj pa je to, da lahko izdelamo popolnoma profesionalne izdelke, kot bi to storili s podobnimi produkti kot so 3D Max, Maya 3D in podobni. Ne verjamete? Priporočam vam, da si vzamete nekaj trenutkov in preverite končne Blender izdelke, ki so nastali s tem programom in videli boste, da program ni zgolj ena izmed izbir, temveč je zelo dobra alternativa plačljivim produktom.

Različica Blenderja s katero se bomo ukvarjali izhaja iz 2.6x. Večjih sprememb znotraj 2.6 ni bilo, sledili so predvsem popravki in odpravljanje napak, ki so se pojavile ob uporabi programa.

 

   Podpora okoljem

 

Blender 2.6 podpira različne operacijske sistema, kjer nam je na voljo podpora in namestitev za:

-    Windows,

-    Linux,

-    Max OSX in

-    FreeBSD.

Prenesemo lahko samo namestitveno datoteko (.exe oz binarno) ali izvorno kodo, ki jo lahko po licenci GNU urejamo, spreminjamo in distribuiramo naprej.

Najdemo lahko tudi neuradne različice, ki jih lahko namestimo na uradno nepodprte operacijske sisteme, ker pa gre za uradno nepodprte, je potrebno napake v delovanju neposredno javiti razvijalcem, ki so te distribucije pripravili.

/.../

 

Iz vsebine

 

Kazalo vsebine
O knjigi    12


POGLAVJE 1: Uvod v Blender    13


1.1.    Podpora okoljem    13
1.2.    Strojna podpora    13
1.2.1.    Strojna oprema in zahteve    14
1.3.    Jeziki    15
1.4.    Windows namestitev    15
1.5.    Linux namestitev    19
1.6.    Mac OS X namestitev    20


POGLAVJE 2: Začetek dela    21


2.1.    Začetni zaslon    22
2.2.    Začetna postavitev    23
2.2.1.    Info okno    23
2.2.2.    3D okno    24
2.2.3.    Nastavitveni zavihki    25
2.2.4.    Nadzor objekta    26
2.2.6.    Orodja objekta    27
2.2.7.    Preoblikovanje objekta    27
2.2.8.    Časovnica    28
2.3.    Bližnjice tipkovnice in miške    28
2.3.1.    Osnove (Basic)    29
2.1.1.    Splošno (General)    29
2.1.2.    Gibanje (Movement)    29
2.1.3.    Navigacija (Navigation)    30
2.1.4.    Izbiranje (Selecting)    30
2.1.5.    Modeliranje (Modeling)    30
2.1.6.    Urejanje krivulj (Editing Curves)    31
2.1.7.    Kiparjenje (Sculpting)    31
2.1.8.    Changing Modes    31
2.1.9.    Napredno (Advanced)    31
2.1.10.    Fly mode    32
2.1.11.    Animiranje (Animation)    32
2.1.12.    Armatures    32
2.1.13.    Pose Mode    33
2.1.14.    Timeline    33
2.1.15.    Video Sequence Editor    33
2.1.16.    Node Editor    33
2.4.    Miška    34
2.5.    Razdelitev zaslona    34
2.6.    Razširitev okna    35
2.7.    Dodajanje objekta    35
2.8.    Pomikanje predmetov po prostoru    36
2.9.    Vrtenje objekta    37
2.10.    Globalni ali lokalni način    39
2.11.    Spreminjanje velikosti objekta    40
2.12.    Plasti    40
2.13.    Shranjevanje    40


POGLAVJE 3: Modeliranje    41


3.1.    Vertices    41
3.2.    Edges    42
3.3.    Faces    42
3.4.    Edit mode    43
3.5.    Sculpt mode    45
3.6.    Orodja za preoblikovanje objekta    45
3.6.1.    Extrude (Razširi)    45
3.6.2.    Fill (Zapolni)    47
3.6.3.    Add Edgeloop    48
3.7.    Združevanje Vertices    50
3.8.    Združevanje in ločevanje Mesh objektov    50
3.9.    Dodajanje slike v ozadje    50
3.10.    Zrcaljenje objekta    53
3.10.1.    Možnosti funkcije Mirror    56
3.11.    Vaja    56
3.12.    Sculpt mode    57


POGLAVJE 4: Teksture in svetloba    59


4.1.    Dodajanje modela    59
4.2.    Dodajanje ozadja    61
4.3.    Scena in kamera    62
4.4.    Usmerjanje kamere    63
4.5.    Nastavitve kamere    66
4.6.    Osvetlitev    67
4.6.1.    Vrste svetilk    67
4.7.    Barva svetlobe    72
4.8.    Oddaljenost svetlobe    73
4.9.    Delo z besedilom    74
4.9.1.    Urejanje 3D besedila    75
4.9.2.    Dodajanje barve – Materials    77
4.9.3.    Dodajanje tekstur – Textures    78
4.10.    Vaja    80


5.    Curves, Nurbs in Metaballs    81


5.1.    Metaballs    81
5.1.1.    Lastnosti Metaballs    83
5.2.    Vaja    84


6.    Krivulje    86


6.1.    Bezier    87
6.2.    Nurbs    87
6.3.    Path    88
6.4.    Upravljanje krivulje    89
6.5.    Urejanje poti krivulje    89
6.6.    Nadzor krivulje    90


7.    UV-kartiranje    92


7.1.    Kreiranje UV mape    92
7.2.    Alternativna metode UV mape    97


POGLAVJE 8: Animiranje    100


8.1.    Keyframing    100
8.2.    Dope sheet    105
8.3.    Parenting    106
8.4.    Graph editor    107
8.5.    Constraints    109
8.5.1.    Vaja: oči, ki sledijo objektu    110
8.6.    Delo s kostmi    111
8.6.1.    Vrste kosti    114
8.6.2.    Povezovanje kosti in objektov    115


POGLAVJE 9: Particles and Physics    117


9.1. Kreiranje Particles    117
9.2.    Prikaz Particles    121
9.3.    Vedenje Particles    122
9.4.    Ognjemet/raketa    122
9.5.    Lasje    125
9.5.1.    Skrivanje lasulje (podlage za lase)    128
9.5.2.    Tekstura las    130
9.5.3.    Nadzor s funkcijo Ramp    135
9.5.4.    Oblikovanje las    136
9.6.    Dinamika tekočin    141
9.6.1.    Ocean    141
9.6.2.    Kozarec in tekočina    142


POGLAVJE 10: Izdelava preproste igre    146


POGLAVJE 11: Izdelava 3D modela avtomobila    148


11.1.    Blue prints    149
11.1.1.    Priprava načrtov    151
11.1.2.    Vstavljanje načrtov    151
11.2.    Izdelava avtomobila    153
12.    Zaključek    165
Viri    166

 


O AVTORJU

Peter Krebelj (magister poslovnih ved) je diplomiral na Fakulteti za računalništvo in informatiko, magisterij pa je opravil na Ekonomski fakulteti. Kot pedagog je zaposlen na Srednji šoli tehniških strok, kjer poučuje računalništvo.

 

Peter Krebelj je avtor računalniških priročnikov 'Python 3 za začetnike'; 'Blender 3D za začetnike'; HTML in CSS za začetnike; Spoznavamo Windows 10 in poučne pravljice za otroke 'Markovo računalniško popotovanje'.

 

Ljubiteljsko se ukvarja s fotografijo. Njegova priljubljena tema so motivi iz narave in krajinska fotografija. Na svojih potovanjih in sprehodih  dokumentira okolico skozi objektiv in ujame številne drobne motive, ki bi sicer ostali neopaženi. Njegove fotografije so prikaz drobnih trenutkov v življenju pokrajin in narave, ki so ostali zabeleženi na fotografiji.


Vsa dela avtorja.

 

Ključne besede:

računalništvo, računalniški priročniki, Peter Krebelj, Blender, programiranje, programerji, računalniški programi, operacijski sistemi, računalniški začetniki, modeliranje, 3D

Mnenja (Število komentarjev: 0)   Napišite mnenje
Prijavite se in vpišite svoj komentar.
Izdelek še nima mnenj. Napišite prvo mnenje.
 

Oglejte si tudi:


Knjige » Računalništvo » Uporabno računalništvo


Spoznavamo programski jezik Python

 

Spoznavamo programski jezik Python

Peter Krebelj

 

Računalniški priročnik. Python predstavlja enega tistih programskih jezikov, ki se ga je relativno enostavno naučiti



Knjige » Računalništvo » Uporabno računalništvo


Spoznavamo Windows 10

 

Spoznavamo Windows 10

Peter Krebelj

 

Priročnik za uporabnike operacijskega sistema Windows 10.



Knjige » Računalništvo » Uporabno računalništvo


HTML in CSS za začetnike

 

HTML in CSS za začetnike

Peter Krebelj

 

Skozi knjigo se bomo sprehodili skozi značilnosti pisanja kode HTML, oblikovanja spletnih strani s pomočjo kode CSS kot se tudi posvetili primerom, ki nam bodo služili za izhodišče pri prikazu rešitev.



e-pošta:
geslo:
 

Novi na straneh? Registrirajte se!
Pozabljeno geslo?

Košarica je prazna

Vaše misli so vaši vdani pomočniki ali tiranski gospodarji – kar jim dovoljujete. Vi imate besedo, izbira je vaša.

William Walker Atkinson

Vaš elektronski naslov:

Knjižne novice
Mavrični mesečnik

 

Kontakt za naročila: 040 796 639  info@doria.si  |  Dodajte stran med priljubljene  |  Nastavite stran e-knjigarne za domačo stran

Spletna knjigarna Doria.si vse pravice pridržane.