Opis vsebine:
Priročnik za vzgojitelje in vzgojiteljice
Priročnik za
vzgojiteljice in vzgojitelje izpod peresa izkušene plesne pedagoginje
Marije Ogrinec prispeva k uveljavljanju plesnega ustvarjanja kot
enakovredne dejavnosti za spodbujanje razvoja otrokove osebnosti.
Namenjen je vzgojiteljicam male šole, učiteljicam v podaljšanem bivanju,
plesnim pedagogom, ki vodijo plesne skupine v glasbenih ali plesnih
šolah, in tistim, ki bodo poučevali sodobni ples na predšolski in
začetni šolski stopnji v šoli za sodobni ples.
Recenzentke: mag. Alenka Cemič, dr. Mirjam Lasan, Vilma Rupnik
Ilustracije: Alenka Vuk
Priročnik
je dobrodošel pripomoček za vse, ki odkrivajo otrokom med 5. in 7.
letom starosti osnove sodobnega plesa, da bi prispevali k njihovemu
vsestranskemu razvoju. Spodbuja prilagajanje otrok v skupini, tke
prijateljske vezi in prebuja čut za sodelovanje.
Namenjen je
vzgojiteljicam in vzgojiteljem v mali šoli, učiteljem v podaljšanem
bivanju v osnovni šoli ter plesnim pedagogom, ki pod okriljem glasbenih
ali plesnih šol vodijo plesne skupine. Na svoj račun pridejo tudi
pedagogi, ki poučujejo sodobni ples na predšolski in začetni šolski
stopnji v šoli za sodobni ples.
S pomočjo v njem opisanih
praktičnih prijemov otroci premagujejo sramežljivost in nesproščenost
ter pridobivajo samozavest. Upajo si stopiti v prostor, se dotakniti
drugega otroka v gibanju in se uvajajo v kritično presojo svojega
ustvarjalnega plesa. S plesom ohranjajo in razvijajo posebno gibljivost
sklepov: hrbtenice kot celote in posameznih delov ramenskega in
medeničnega obroča.
Z gibanjem si oblikujejo osnovne pojme o
svetu okrog sebe, kot so: oblike in barve predmetov, velikost in
stopnjevanje velikosti predmetov, količina in kakovost predmetov.
Razvijajo pojme o prostoru in prostorske odnose glede na lastno telo
(blizu, daleč, nad, pod, pred, levo, desno), bogatijo si besedni zaklad
in razvijajo domišljijo.
Knjiga vsebuje teoretični strokovni del
z razlago ciljev in nalog oziroma izhodišča za načrtovanje vsebine
učnih ur. V drugem delu so risbe z opisom osnov plesne tehnike, tretji
del pa predstavlja vsebino učnih ur skozi vse šolsko leto. V vsakem
sklopu je 10 učnih ur. Njihovo zaporedje lahko pedagogi prilagajajo
svojim zamislim in presoji, saj je možnosti za izbiro veliko. Na voljo
so tudi različne možnosti za izpeljavo posameznih ur. Vsaki uri so
namreč dodane različice glede izbrane pesmice, pravljice ali posameznih
plesnih rekvizitov.
Priročnik "Z gibanjem telesa ustvarjamo
ples" izpod peresa izkušene plesne pedagoginje Marije Ogrinec ponuja
strokovno podlago za lažje in uspešnejše usmerjanje otrok v lepoto
sproščujočega plesnega gibanja. Svoj delež k temu prispevajo tudi
ilustracije.
Strokovni svet Republike Slovenije za splošno izobraževanje je potrdil knjigo kot priročnik za vzgojitelje in vzgojiteljice.
POGLAVJA:
Naloge in cilji programa za šolanje plesalcev sodobnega plesa na
pripravljalni stopnji za starost otrok od 5 do 7 let, Psihološka
izhodišča za načrtovanje učnih ur, Pedagoška izhodišča, Plesna
ustvarjalnost, Spoznavanje osnov plesne tehnike - plesna abeceda,
Praktični primeri učnih ur za šolsko leto.