Opis vsebine:40 udarcev - Slovenska filmska publicistika o slovenskem in jugoslovanskem filmu v obdobju 1949–1988
Besedila: Vasja Bibič, Matej Bor, Andrej Drapal, D. Duškovič, Aleš Erjavec, Silvan Furlan, Niko Grafenauer, Andrej Inkret, Bojan Kavčič, Taras Kermauner, Jože Kloboves, Vladimir Koch, Peter Kolšek, Viktor Konjar, Janko Kos, France Kosmač, Lado Kralj, Vladimir Kralj, Bogdan Lešnik, Vladimir Memon, Miloš Mikeln, Jure Mikuž, Peter Milovanović Jarh, Stojan Pelko, Dušan Pirjevec, Denis Poniž, Vasko Pregelj, Jože Pučnik, Marjan Rožanc, Franček Rudolf, Dimitrij Rupel, Goran Schmidt, Brane Šömen, Marcel Štefančič, jr., Darko Štrajn, Rapa Šuklje, Janko Traven, Toni Tršar, Zdenko Vrdlovec, Miha Zadnikar, Vitomil Zupan
Že bežen pogled na knjigo "40 udarcev - Slovenska filmska publicistika o slovenskem in jugoslovanskem filmu v obdobju 1949–1988" nas osupne. V njej so namreč zbrana imena več generacij, ki predstavljajo nekdanjo in današnjo intelektualno elito z najrazličnejših področij – od književnosti, prek družbenopolitične sfere, pa vse do filmske misli.
Delo "40 udarcev - Slovenska filmska publicistika o slovenskem in jugoslovanskem filmu v obdobju 1949–1988" pa je posebno tudi zato, ker se zdi, da so avtorji svojo temo, to je slovenski in takratni jugoslovanski film, obdelali do potankosti, skoraj iz vseh možnih vidikov in skoraj v vseh njenih pojavnih oblikah: analizirali so jo "skozi očala" zgodovine, ekonomije, ideologije in seveda filmologije, se spraševali o razmerju filma do literature, erotike, vojn in družbe, izpostavljali filmske probleme igre, scenaristike, montaže in žanra, analizirali tematsko raznolikost filmov, ki sega od "klasične" dvojice erosa in tanatosa vse do "ideoloških" tem svobode, represije in družbene krize, ter, ne nazadnje, svojo refleksijo usmerili tudi k posameznim režiserjem in naslovom.
Vsekakor je to delo, ki s svojo širino in raznolikostjo lahko zadovolji najrazličnejše bralce.
Ključne besede:film, zgodovina filma, filmska umetnost, mediji, slovenski, jugoslovanski, film, filmska publicistika, igra, žanri, ideologije, eros, tanatos, erotika, zgodovina, filmologija, spletna knjigarna, knjigarnaMnenja (Število komentarjev: 0) Napišite mnenje
Prijavite se in vpišite svoj komentar.
Izdelek še nima mnenj. Napišite prvo mnenje.
Oglejte si tudi:
Ta zbornik Jesenske filmske šole nam ponuja obsežno in celovito obravnavo enega najstarejših in najbolj priljubljenih žanrov: filmske komedije Knjige » Umetnost v sliki in besedi » Filmska umetnost » Knjige o filmu
FILMSKE FIGURE - Sodobna francoska teorija in analiza filma
Pričujoči zbornik predavanj Jesenske filmske šole prinaša izbrana poglavja, glavno vlogo namenja predstavnikom hermenevtičnih teorij in odmevom nanje v slovenski teoretski filmski misli.
KAROL GROSSMANN IN ZAČETKI SLOVENSKEGA FILMA Lilijana Nedić, Stanko Šimenc, Jure Furlan
Dr. Karol Grossmann, odvetnik, kulturni in politični delavec, je bil širši javnosti dolgo neznan. Kot prvi Slovenec je snemal s filmsko kamero in je bil hkrati pionir filma. Knjige » Umetnost v sliki in besedi » Filmska umetnost » Knjige o filmu
REPERTOAR KINOTEČNE DVORANE 1963–1993
Zgodovina dvorane Kinoteke v Ljubljani je veličastna. Od leta 1963, ko je bila ustanovljena, se je v njej zvrstila nepregledna množica največjih svetovnih mojstrovin filmske umetnosti. Knjige » Umetnost v sliki in besedi » Filmska umetnost » Knjige o filmu
ZGODOVINA FILMA NA SLOVENSKEM OD ARHEOLOŠKEGA OBDOBJA DO PRIHODA ZVOKA
Razstava poskuša z ilustrativnim gradivom predstaviti prvi dve obdobji v zgodovini slovenskega filma. |