Opis vsebine:Avtor se v tej knjigi ukvarja s povezavo oziroma z vplivom psiholoških dejavnikov na vizualno umetnost. Govori o tem, kako poteka proces od občutkov in zaznav do ustvarjalnega izražanja. Podrobno obravnava tudi človekovo osebnost na splošno, posebej pa še umetniško osebnost. V dodatku govori o humorju, maskah in oglaševanju ter o njihovem pomenu v današnji družbi.
Knjiga ima tudi veliko slikovnega gradiva, ki še dodatno popestri že tako zanimive primere in ugotovitve. Prav gotovo bo zanimiva tako za tiste, ki se ukvarjajo z vizualno umetnostjo, kot tudi za vse, ki jih zanima področje psihologije.
Kratek odlomek:
Barve
Barve so notranja doživetja, povsem drugačna od dražljajev, ki jih sprožijo. So psihična stvarnost, ki obstaja le v nas. V naravi ni rdeče, zele-ne, rumene, ali modre barve, kot jih vidimo mi. So le svetlobni valovi z različ-nimi valovnimi dolžinami, ki se odbijajo od površin. Zakaj pa jih doživljamo kot barve? Gotovo je najprimernejša evolucijska razlaga, po kateri so barve rezultat stotisočletnega razvoja živega sveta. Elektromagnetni spekter obsega šestdeset oktav (od 1 nanome-tra pa vse do 1 mm) in sega od zelo dolgih radijskih valov do kratkih kozmič-nih, vendar pa človekovo oko zaznava le eno oktavo, v kateri je vidna sve-tloba. Že Newton je dokazal, da bela svetloba v optični prizmi razpade na posamezne barvne svetlobe. V spektru vidne svetlobe razlikujemo kakih 160 odtenkov, a če upoštevamo še svetlost in nasičenost, pridemo do kakih 7.500.000 barv in barvnih odtenkov (izmerjenih po metodi diferencialnih pragov). Delimo jih v ahromatične in hromatične ali pestre barve. K prvim spadajo bela, sive in črna, k drugim pa rdeča, modrooranžna, škrlatna, rjava itd. Za veliko večino barv sploh nimamo imena! V barvnih atlasih so označene s številkami (npr. Ostwaldove ali Munsellove barve). A tudi v njih je le majhen del barv, ki jih razlikuje človeško oko.Medtem ko so ahromatične barve razlikujejo med seboj le po sve-tlosti, se razlikujejo hromatične po treh dimenzijah: barvitosti ali barvnem tonu, svetlosti ter po nasičenosti ali polnosti. Barvne tone nasičenih barv kaže mavrica in so odvisne od frekvence svetlobnih valov. Če jih razvrstimo po podobnosti in vložimo med rdečo in vijoličasto še škrlatne barve, dobimo znani barvni krog. V njem so si nasprotne barve, npr. modra in rumena, komplementarne in dajejo z aditivnim mešanjem ahromatske občutke. Barvni krog ni samo rezultat fizikalne-ga mešanja. Do njega pridemo tudi s fenomenološko analizo. Če zahtevamo od neizkušene osebe, ki nima pojma o svetlobnih valovih, naj razvrsti barve po ob-čutku v krog, jih navadno uvrsti na enak način kot fizik, ki meri valovne dolžine. 40 Občutenje in zaznavanje
VSEBINA
OBČUTENJE IN ZAZNAVANJE
PREDSTAVLJIVOST IN DOMIŠLJIJA
USTVARJALNOST
PSIHODINAMIKA IN OSEBNOST
IZVOR IN RAZVOJ POTREBE PO USTVARJALNJU, ESTETIKI IN UMETNOSTI
DODATEK
Ključne besede:Vizualna umetnost, psihologija, barve, oblike, zaznavanje, umetnost, Vid Pečjak, likovna umetnostMnenja (Število komentarjev: 0) Napišite mnenje
Prijavite se in vpišite svoj komentar.
Izdelek še nima mnenj. Napišite prvo mnenje.
Oglejte si tudi:Knjige » Umetnost v sliki in besedi » Slikarstvo & likovni priročniki » O slikarstvu
V knjigi so zbrana predelana in dopolnjena besedila s poudarkom na slikarstvu, ki jih je avtor objavljal v različnih strokovnih časopisih in revijah. Knjige » Umetnost v sliki in besedi » Slikarstvo & likovni priročniki » O slikarstvu
Znani slovenski slikar in univerzitetni profesor nam podaja svoja razmišljanja o slikarstvu skozi osebno izkušnjo. Knjige » Umetnost v sliki in besedi » Slikarstvo & likovni priročniki » Likovni priročniki
Barvna metrika - Zbrano gradivo
Barvna metrika - Zbrano gradivo - Referati in članki Knjige » Zgodovina, družba, filozofija » Filozofija
Posebni skepticizem v umetnosti
»Umetnostni sistem je bistvena ovira, ki brani umetnostno ustvarjanje pred vprašanji splošnega skepticizma in pred, kar je leta 1936 Walter Benjamin imel za neizogibno, umetnostjo, ki bi izhajala neposredno iz prakse, iz politike, ne pa iz kultne funkcije
Janek Musek, Vid Pečjak, PSIHOLOGIJA, ZALOŽBA EDUCY, Ljubljana, 1996
Knjiga Psihologija barv vsebuje celoto Trstenjakovih odkritij in spoznanj v psihologiji barv ... Knjige » Naravoslovje, znanost, živali » Naravoslovje & ekologija » Poljudna znanost
SVET SVETLOBE IN BARV (Rabljena knjiga)
697 slik, med njimi 42 na barvnih prilogah ter 37 razpredelnic Knjige » Umetnost v sliki in besedi » Estetika & o umetnosti
Pričujoča knjiga je namenjena vsakomur, ki ga zanima vprašanje umetnosti. Ne predpostavlja poznavanja filozofije, le kanček poznavanja umetnosti. |