Spletna trgovina Doria.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja spletnih storitev in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate s piškotki. V redu Več o piškotkih nastavljenih na strani.
Povečajte pisavoOsnovna velikostPomanjšajte pisavoNatisnite stranPošljite stran prijatelju ali znancu
KnjigarnaSplošni pogoji spletne knjigarneVizitka e-knjigarne
    
Spletna knjigarna Doria.siKnjigarna - Doria.siKnjigeCD&DVDE-BUTIKSlikeVodič za darila

PSIHOLOŠKA PODLAGA VIZUALNE UMETNOSTI

PSIHOLOŠKA PODLAGA VIZUALNE UMETNOSTI

Avtor: Vid Pečjak

 

Cena z DDV: 32,00 €

 


Opis:

 
Koda:7772
ISBN:961-6525-12-3; 978-961-6525-12-1
Vezava:Trda
Format: 21,5 × 26,5 cm
Obseg:224 str.
Leto izdaje:2006
Založba:


Opis vsebine:

Avtor se v tej knjigi ukvarja s povezavo oziroma z vplivom psiholoških dejavnikov na vizualno umetnost. Govori o tem, kako poteka proces od občutkov in zaznav do ustvarjalnega izražanja. Podrobno obravnava tudi človekovo osebnost na splošno, posebej pa še umetniško osebnost. V dodatku govori o humorju, maskah in oglaševanju ter o njihovem pomenu v današnji družbi.

 

Knjiga ima tudi veliko slikovnega gradiva, ki še dodatno popestri že tako zanimive primere in ugotovitve. Prav gotovo bo zanimiva tako za tiste, ki se ukvarjajo z vizualno umetnostjo, kot tudi za vse, ki jih zanima področje psihologije.

 

Kratek odlomek:

 

Barve

 

Barve so notranja doživetja, povsem drugačna od dražljajev, ki jih sprožijo. So psihična stvarnost, ki obstaja le v nas. V naravi ni rdeče, zele-ne, rumene, ali modre barve, kot jih vidimo mi. So le svetlobni valovi z različ-nimi valovnimi dolžinami, ki se odbijajo od površin. Zakaj pa jih doživljamo kot barve? Gotovo je najprimernejša evolucijska razlaga, po kateri so barve rezultat stotisočletnega razvoja živega sveta.  Elektromagnetni spekter obsega šestdeset oktav (od 1 nanome-tra pa vse do 1 mm) in sega od zelo dolgih radijskih valov do kratkih kozmič-nih,  vendar  pa  človekovo  oko  zaznava  le  eno  oktavo,  v  kateri  je  vidna  sve-tloba.  Že  Newton  je  dokazal,  da  bela  svetloba  v  optični  prizmi  razpade  na  posamezne barvne svetlobe. V spektru vidne svetlobe razlikujemo kakih 160 odtenkov, a če upoštevamo  še  svetlost  in  nasičenost,  pridemo  do  kakih  7.500.000  barv  in  barvnih odtenkov (izmerjenih po metodi diferencialnih pragov). Delimo jih v ahromatične in hromatične ali pestre barve. K prvim spadajo bela, sive in črna, k drugim pa rdeča, modrooranžna, škrlatna, rjava itd. Za veliko večino barv sploh nimamo imena! V barvnih atlasih so označene s številkami (npr. Ostwaldove ali Munsellove barve). A tudi v njih je le majhen del barv, ki jih razlikuje človeško oko.Medtem ko so ahromatične barve razlikujejo med seboj le po sve-tlosti, se razlikujejo hromatične po treh dimenzijah: barvitosti ali barvnem tonu, svetlosti ter po nasičenosti ali polnosti. Barvne tone nasičenih barv kaže mavrica in so odvisne od frekvence svetlobnih valov. Če jih razvrstimo po podobnosti in vložimo med rdečo in vijoličasto še škrlatne barve, dobimo znani barvni krog. V njem so si nasprotne barve, npr. modra in rumena, komplementarne in dajejo z aditivnim mešanjem ahromatske občutke. Barvni krog ni samo rezultat fizikalne-ga mešanja. Do njega pridemo tudi s fenomenološko analizo. Če zahtevamo od neizkušene osebe, ki nima pojma o svetlobnih valovih, naj razvrsti barve po ob-čutku v krog, jih navadno uvrsti na enak način kot fizik, ki meri valovne dolžine. 40 Občutenje in zaznavanje

 

 

VSEBINA

 

OBČUTENJE IN ZAZNAVANJE

 

  • Dražljaji in čutni organi
  • Občutki vida in oko
  • Barve
  • Emocionalni in funkcionalni pomen barv
  • Zaznavanje oblik
  • Dojemanje lepote
  • Zaznavanje prostora
 

PREDSTAVLJIVOST IN DOMIŠLJIJA

 

  • Predstave in predstavljanje
  • Paslike
  • Eidetske predstave
  • Sinestezije
  • Spominska predstave
  • Sanje
  • Kognitivni zemljevidi
  • Senzorna simbolika
  • Domišljija
 

USTVARJALNOST

 

  • Potek ustvarjanja
  • Ustvarjalci
  • Teorije ustvarjanja
 

PSIHODINAMIKA IN OSEBNOST

 

  • Emocije
  • Stres
  • Motivacija
  • Lakota in potreba po hrani
  • Spolni nagon
  • Estetska potreba
  • Osebnost
  • Umetniška osebnost
  • Dinamične teorije osebnosti
  • Psihopatologija in umetnost
  • Iluzije in halucinacije
  • Frustracija in konflikt
  • Psihična projekcija
  • Umetnost kot psihoterapija
 

IZVOR IN RAZVOJ POTREBE PO USTVARJALNJU, ESTETIKI IN UMETNOSTI

 

  • Filogenetski razvoj
  • Ontogenetski razvoj
 

DODATEK

 

  • Humor in duhovitost
  • Zaznavanje prostora
  • Maske (totemi in amuleti)
  • Oglaševanje in reklama
  • Smisel življenja, psihologija in umetnost

 

 

Ključne besede:

Vizualna umetnost, psihologija, barve, oblike, zaznavanje, umetnost, Vid Pečjak, likovna umetnost

Mnenja (Število komentarjev: 0)   Napišite mnenje
Prijavite se in vpišite svoj komentar.
Izdelek še nima mnenj. Napišite prvo mnenje.
 

Oglejte si tudi:


Knjige » Umetnost v sliki in besedi » Slikarstvo & likovni priročniki » O slikarstvu


O slikarstvu

 

O slikarstvu

Milan Butina

 

V knjigi so zbrana predelana in dopolnjena besedila s poudarkom na slikarstvu, ki jih je avtor objavljal v različnih strokovnih časopisih in revijah.



Knjige » Umetnost v sliki in besedi » Slikarstvo & likovni priročniki » O slikarstvu


RAZMISLEKI O SLIKARSTVU

 

RAZMISLEKI O SLIKARSTVU

Tomaž Gorjup

 

Znani slovenski slikar in univerzitetni profesor nam podaja svoja razmišljanja o slikarstvu skozi osebno izkušnjo.



Knjige » Umetnost v sliki in besedi » Slikarstvo & likovni priročniki » Likovni priročniki


Barvna metrika - Zbrano gradivo

 

Barvna metrika - Zbrano gradivo

 

Barvna metrika - Zbrano gradivo - Referati in članki



Knjige » Zgodovina, družba, filozofija » Filozofija


Posebni skepticizem v umetnosti

 

Posebni skepticizem v umetnosti

Maja Breznik

 

»Umetnostni sistem je bistvena ovira, ki brani umetnostno ustvarjanje pred vprašanji splošnega skepticizma in pred, kar je leta 1936 Walter Benjamin imel za neizogibno, umetnostjo, ki bi izhajala neposredno iz prakse, iz politike, ne pa iz kultne funkcije


PSIHOLOGIJA

 

PSIHOLOGIJA

Vid Pečjak, Janek Musek

 

Janek Musek, Vid Pečjak, PSIHOLOGIJA, ZALOŽBA EDUCY, Ljubljana, 1996


Psihologija barv

 

Psihologija barv

Anton Trstenjak

 

Knjiga Psihologija barv vsebuje celoto Trstenjakovih odkritij in spoznanj v psihologiji barv ...



Knjige » Naravoslovje, znanost, živali » Naravoslovje & ekologija » Poljudna znanost


SVET SVETLOBE IN BARV (Rabljena knjiga)

 

SVET SVETLOBE IN BARV (Rabljena knjiga)

Miroslav Adlešič

 

697 slik, med njimi 42 na barvnih prilogah ter 37 razpredelnic



Knjige » Umetnost v sliki in besedi » Estetika & o umetnosti


Vprašanje umetnosti

 

Vprašanje umetnosti

Nigel Warburton

 

Pričujoča knjiga je namenjena vsakomur, ki ga zanima vprašanje umetnosti. Ne predpostavlja poznavanja filozofije, le kanček poznavanja umetnosti.



e-pošta:
geslo:
 

Novi na straneh? Registrirajte se!
Pozabljeno geslo?

Košarica je prazna

ZALOŽBA

 

 

Misli in izreki

 

 

 

Aristotelove modrosti 

 

 

 

Zakladnica antične modrosti

Zakladnica antične modrosti


 

 

Vesoljček PI

 

 

 

 

Sugestija in avtosugestija 

 

 

 

Učimo se risati dinozavre


Učimo se risati dinozavre

 

 

 

S pesmico jutro zbudim

 

 

Modrosti velikih mislecev

 

Moč tistemu, ki jo uveljavlja.

Emerson

 

Kontakt za naročila: 040 796 639  info@doria.si  |  Dodajte stran med priljubljene  |  Nastavite stran e-knjigarne za domačo stran | Zasebnost in piškotki

Spletna knjigarna Doria.si vse pravice pridržane.