Spletna trgovina Doria.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja spletnih storitev in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate s piškotki. V redu Več o piškotkih nastavljenih na strani.
Povečajte pisavoOsnovna velikostPomanjšajte pisavoNatisnite stranPošljite stran prijatelju ali znancu
KnjigarnaSplošni pogoji spletne knjigarneVizitka e-knjigarne
    
Spletna knjigarna Doria.siKnjigarna - Doria.siKnjigeCD&DVDE-BUTIKSlikeVodič za darila

MALA LIKOVNA TEORIJA

MALA LIKOVNA TEORIJA

Avtor: Milan Butina

 

Cena z DDV: 35,00 €

Ni zaloge

 


Opis:

 
ISBN:961-6122-47-9
Vezava:Trda
Format:21 × 26 cm
Obseg:174 str.
Leto izdaje:2003
Založba:
Izdelek ni dobavljiv. Lahko si ogledate opis izdelka ali ga primerjate z drugimi izdelki v naši spletni trgovini, vendar ga ne morete položiti v košarico in naročiti. Vabimo vas, da izbirate med preostalo ponudbo v naši spletni knjigarni.


Opis vsebine:

Temeljni učbenik likovne teorije na visokošolski ravni in obenem široko uporaben priročnik povezuje likovno teorijo in psihologijo. V likovno teorijo vpeljuje psihološko-likovno smer. Avtor prodorno in pronicljivo povezuje umetnost, mišljenje in posameznikovo doživljanje sveta. Sprašuje se o ozadju likovnega izraza v značilnih umetnostnih obdobjih in njegovi pogojenosti z osebnostjo umetnikov. 

 

Predgovor: dr. Jožef Muhovič, dr. Vid Pečjak

 

Enkratno in nestandardno delo s področja likovne teorije povezuje umetnost z mišljenjem, posameznikovim doživljanjem sveta in širšim družbenim okvirjem. Knjiga, ki je hkrati tudi temeljni visokošolski učbenik likovne teorije, uvaja psihološki pristop v likovno teorijo.



Čuti, čustva, intuicija in razum se pri likovnem ustvarjanju prepletajo, zato jih avtor celovito vključuje v svoja prodorna in pronicljiva miselna snovanja. Zaradi njegovih spoznanj je "Mala likovna teorija" velika. Bogato besedilo nadgrajujejo in teoretične prijeme ponazarjajo skice ter barvne slike in fotografije.



Dr. Milan Butina v prvem delu knjige (prva štiri poglavja) piše o psihologiji občutenja in zaznavanja, o njeni vključenosti v likovno teorijo ter njeni uporabnosti pri likovnem delu. V drugem delu (peto poglavje) pa povezuje temeljne likovne prvine s psihološkimi tipi, kot jih je opredelil Carl Gustav Jung.



V prvem poglavju avtor govori o svobodni izbiri likovnih prvin v umetniškem delu, povezanosti umetnika in gledalca ter likovnih čutih. Pri slednjih izpostavi vid, čeprav kasneje opozori, da likovno ni zgolj vizualno. Drugo poglavje začne s temeljnimi likovnimi prvinami (oblika, točka, linija, svetlo ? temno in barva). Nadaljuje z orisnimi, nato pa se loti orisanih likovnih prvin (oblika, lik, forma, volumen in masa). Obdela likovne spremenljivke (velikost in težo, položaj in smer, položaj in težo, položaj in hierarhijo, smer, rast, število, gostoto, teksturo) ter se dotakne realnega prostora, prostorskega križa in prostorskih ključev. Poglavje zaključi z likovno prvino ploskvijo in dojemanjem likovnega prostora.



Tretje poglavje se ukvarja z likovnimi prvinami in njihovimi medsebojnimi odnosi ter modelacijo in modulacijo. Ob koncu avtor predstavi tudi Kleejevo vrednotenje likovnih prvin in generativno shemo likovnih prvin. V četrtem poglavju se Milan Butina sprašuje o obstoju likovnih jezikov. Ugotavlja sovpadanje likovnih prvin in likovnih gramatik, zaključi pa s povezavami med likovnimi gramatikami in likovnimi stili.



Peto, zadnje poglavje je v celoti posvečeno prepletanju likovnih prvin in Jungovih psiholoških tipov. Najprej se ukvarja s splošno Jungovo psihologijo (odnos med zavednim in nezavednim, arhetipi, psihične funkcije). Nadaljuje z introverzijo in ekstraverzijo ter razdela psihološke tipe (racionalni, občutenjski, intuitivni in čutni tip). Sledi povezovanje psiholoških tipov s temeljnimi likovnimi prvinami, kar omogoča pogled v psihološko ozadje umetnikove osebnosti in njegovega ustvarjanja.



POGLAVJA: Od vizualnega k likovnemu, Likovne prvine in likovne spremenljivke, Medsebojni odnosi likovnih prvin, Likovne prvine in likovni slogi, Likovne prvine in Jungovi psihološki tipi.

 

 

Ključne besede:

likovna teorija, vizualna umetnost, likovne prvine, umetnost, umetniki, umetniška dela, likovno ustvarjanje, Miilan Butina

Mnenja (Število komentarjev: 0)   Napišite mnenje
Prijavite se in vpišite svoj komentar.
Izdelek še nima mnenj. Napišite prvo mnenje.
 

Oglejte si tudi:


Knjige » Umetnost v sliki in besedi » Estetika & o umetnosti


Nazaj k oblikovanju - Antološki pregled teorije oblikovanja v slovenskem prostoru

 

Nazaj k oblikovanju - Antološki pregled teorije oblikovanja v slovenskem prostoru

Tanja Berčon Potić, Barbara Predan

 

Antološki pregled teorije oblikovanja pri nas



Knjige » Učbeniki & učila & učenje » Učbeniki » Likovni pouk


Uvod v likovno oblikovanje

 

Uvod v likovno oblikovanje

Milan Butina

 

Priročnik je v prvi vrsti namenjen dijakom oblikovnih šol, da bi svojo poklicno izbiro znali umestiti med druge poklice in dejavnosti. Avtor se v knjigi ukvarja predvsem z mestom likovnega oblikovanja v mnoštvu človekovih dejavnosti.


Psihologija barv

 

Psihologija barv

Anton Trstenjak

 

Knjiga Psihologija barv vsebuje celoto Trstenjakovih odkritij in spoznanj v psihologiji barv ...



Knjige » Umetnost v sliki in besedi » Estetika & o umetnosti


PSIHOLOŠKA PODLAGA VIZUALNE UMETNOSTI

 

PSIHOLOŠKA PODLAGA VIZUALNE UMETNOSTI

Vid Pečjak

 

Avtor se v tej knjigi ukvarja s povezavo oziroma z vplivom psiholoških dejavnikov na vizualno umetnost.



Knjige » Naravoslovje, znanost, živali » Naravoslovje & ekologija » Poljudna znanost


SVET SVETLOBE IN BARV (Rabljena knjiga)

 

SVET SVETLOBE IN BARV (Rabljena knjiga)

Miroslav Adlešič

 

697 slik, med njimi 42 na barvnih prilogah ter 37 razpredelnic



e-pošta:
geslo:
 

Novi na straneh? Registrirajte se!
Pozabljeno geslo?

Košarica je prazna

ZALOŽBA

 

 

Misli in izreki

 

 

 

Aristotelove modrosti 

 

 

 

Zakladnica antične modrosti

Zakladnica antične modrosti


 

 

Vesoljček PI

 

 

 

 

Sugestija in avtosugestija 

 

 

 

Učimo se risati dinozavre


Učimo se risati dinozavre

 

 

 

S pesmico jutro zbudim

 

 

Modrosti velikih mislecev

 

Brez razprtih peruti bi bila ptica v višini kot kamen, ki pada. Človek brez duha je kot ptica, ki nikoli ne razpre peruti.

Rudi Kerševan

 

Kontakt za naročila: 040 796 639  info@doria.si  |  Dodajte stran med priljubljene  |  Nastavite stran e-knjigarne za domačo stran | Zasebnost in piškotki

Spletna knjigarna Doria.si vse pravice pridržane.