Opis vsebine:Strokovno argumentirana in praktično uporabna knjiga je v prvi vrsti namenjena vsem, ki poučujejo opismenjevanje, branje in književnost, branje pri drugih predmetih in knjižničarjem, torej vsem, ki se ukvarjajo z razvijanjem bralne zmožnosti na različnih ravneh izobraževanja, pa tudi staršem, ki želijo svoje otroke spodbuditi k branju, in drugim, ki jih zanima, kako berejo.
Branje potrebuje zagovor
Meta Grosman se problemu bralcev in bralstva posveča že od 60. let, svoja prepričanja pa skuša prenašati tudi na študente ljubljanske filozofske fakultete, kjer poučuje angleško in ameriško književnost. Problem slovenskih bralcev se po njenem mnenju začne že v osnovni šoli, kjer učenci prebirajo le odlomke književnih del, poleg tega pa so osredotočeni le na vprašanja, zapisana ob besedilih. Sproščeno branje in svobodna interpretacija so v ozadju, in to naj bi posledično pomenilo slabše ocene pri maturitetnem izpitu iz slovenskega jezika.
Številne družbe se soočajo z upadanjem branja in širše pismenosti prebivalstva zaradi vrste dejavnikov, ki jih šola ne more nadzorovati. V ospredju je vprašanje, kaj storiti, da bi učenci in dijaki razvili bolj učinkovito bralno zmožnost, ki bi omogočala vseživljenjsko pismenost kot trajno zmožnost uspešnega govornega in pisnega sporazumevanja.
Grosmanova prikaže in razčleni probleme pouka za različne ravni poučevanja branja in književnosti v novih okoliščinah vse močnejšega vpliva elektronskih medijev. S te širše perspektive nato obravnava pouk branja in književnosti pri nas in pri tem poudarja pomen novih oblik na učenca osredinjenega pouka, ki spodbuja za usvajanje jezikovnih zmožnosti potrebno dejavno sodelovanje učencev, ter opozarja na osrednji pomen ustvarjalnega pouka materinščine za učenčevo samopodobo in kognitivni razvoj.
Razčleni pa tudi omejitve pouka na osnovi odlomkov in preobsežne snovi, ki zavira učenčevo ustvarjalno spoznavanje jezika. V središče pouka postavlja učenca kot bralca, njegovo lastno literarno doživljanje in razumevanje prebranega besedila ter ustvarjalni pogovor o njem.
Ključne besede:21. stoletje, branje, bralci, bralna pismenost, bralne strategije, bralne zmožnosti, mladi bralci, književnost, književni pouk, Meta Grosman, osmišljeno preživetje, razsežnosti branja, umetnostna besedilaMnenja (Število komentarjev: 0) Napišite mnenje
Prijavite se in vpišite svoj komentar.
Izdelek še nima mnenj. Napišite prvo mnenje.
Oglejte si tudi:Knjige » Književnost * leposlovje » Poezija » Sodobna poezija
Feniks - Grenko sladka mikropoezija
Pesniška zbirka > 54 misterijev vesolja, zakodiranih v mikropoezijo Knjige » Osebnostna rast » Medosebna rast & komunikacija
Življenje je polno nalog, ki zahtevajo samoreguliranje. Zmožnost samoreguliranja človeku omogoča prilagajanje. Samoregulativni učni cikel omogoča občutek osebne kontrole, ki predstavlja pomemben vir notranje motivacije pri samostojnem učenju. Knjige » Književnost * leposlovje » Literarna teorija & zgodovina
Toliko knjig! je zanimiv in bogat pogovor o knjigah, branju ...
Kako vas skrivne moči branja lahko obogatijo na vseh življenjskih področjih Knjige » Književnost * leposlovje » Izreki & modrosti
Lepo je na novo začeti. Začetki so nepopisan list, na katerega se lahko napiše najboljše mojstrovine, največje skrivnosti, najbolj izbrane besede. Pričeti pomeni ustvarjati svet novih možnosti. Sedaj je pravi čas za nove ideje, za nove rešitve ...
SOMRAK MEDIJSKE AVTONOMIJE - BOJI ZA POLITIČNO HEGEMONIJO 2004-2008
Vezjak v svojih člankih razkriva ideološko logiko in mimikrijo glavnih akterjev, ki so bili tako na strani politične in kapitalske oblasti kot tudi v medijih v vrstah urednikov in novinarjev udeleženi v tem procesu prisvajanja medijev |