Spletna trgovina Doria.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja spletnih storitev in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate s piškotki. V redu Več o piškotkih nastavljenih na strani.
Povečajte pisavoOsnovna velikostPomanjšajte pisavoNatisnite stranPošljite stran prijatelju ali znancu
KnjigarnaSplošni pogoji spletne knjigarneVizitka e-knjigarne
    
Spletna knjigarna Doria.siKnjigarna - Doria.siKnjigeCD&DVDE-BUTIKSlikeVodič za darila

KULTURA DANAJSKIH DAROV - Od mecenstva do avtorstva

KULTURA DANAJSKIH DAROV - Od mecenstva do avtorstva

Avtor: Maja Breznik

 

Cena z DDV: 17,97 €

 


Opis:

 
Koda:9789616768061
Zbirka:Paidea
Vezava:Mehka
Format:14,5 x 21 cm
Obseg:197 str.
Leto izdaje:2009
Založba:


Opis vsebine:

»Tevkri, nikar ne zaupajte konju!
Naj bo že karkoli,
jaz se Danajcev bojim,
pa četudi nesó nam darove!«
(Vergil, Eneida, prev. Fran Bradač)

 

Maja Breznik gradi svojo knjigo na predpostavki, da kulture/umetnosti ne moremo razumeti na podlagi zagotavljanja o njeni vzvišenosti, brezčasnosti in izjemnosti, temveč v okviru njene zgodovinske vpetosti v konkretne ideološke, politične in ekonomske konflikte.

 

Renesančno mecenstvo se po navadi jemlje kot izraz dobrodelnosti in omikanosti donatorjev, katerega stranski produkt je ugled v družbi. V nasprotju s tem avtoričina analiza pokaže, da so meceni (družina Medici npr.) s svojimi donacijami plačevali – namesto odpustkov Cerkvi – pokoro za tedaj strogo prepovedane davčne prevare in oderuške finančne posle, v kar so bili poleg drugih vpleteni tudi sami papeži.

 

Mecenstvo je imelo zato, kot ugotavlja Breznikova, funkcijo trojanskega konja, saj je za masko javnega dobrega in družbene solidarnosti v resnici ožilo javni prostor, da bi aristokracija lahko krepila svoje zasebno bogastvo in reproducirala svojo politično moč. Renesančna aristokracija je vzdrževala svojo družbeno moč tudi prek karnevalov, ki so se že v načelu ločili na plebejske in aristokratske.

 

Čeprav naj bi bili gola igra izven družbenih nasprotij, avtorica pokaže, da so se tudi preko karnevalov odvijali boji za dejansko oblast.

 

V analizi kulture in umetnosti 20. stoletja avtorica izpostavi ekonomsko ozadje pravnega varstva avtorskih pravic in zaščite intelektualne lastnine. Na primeru knjižne in glasbene produkcije pokaže, da avtorsko pravo služi predvsem založbam in medijskim korporacijam, čeprav je nastalo zavoljo ekonomske zaščite avtorja.

 

Založbe prodajajo avtorska dela kot svojevrstno tržno blago, saj nad njim obdržijo »avtorsko oziroma sorodno« lastninsko pravico, da lahko (povsem legalno!) ob vsakem predvajanju, posojanju ali recitiranju ipd. – obliki uporabe – od kupca zahtevajo rento oz. odškodnino. Tovrstne rente se širijo na vse več področij in že krepko posegajo tudi v javni prostor, saj si nekaterih stvari npr. v knjižnicah ali na internetu ne moremo več sposoditi brezplačno.

 

Knjiga je napisana v jasnem jeziku, strokovno vendar tudi zavzeto in polemično, pri tem pa se opira na sodobna teoretska dognanja in lastne raziskovalne ugotovitve. Namenjena je tudi širšemu bralnemu občinstvu, predvsem tistim, ki jih zanimata družbena in kulturna zgodovina  ter sodobna družba. Opremljena je z nekaj barvnimi slikovnimi reprodukcijami renesančnih avtorjev; vsebuje imensko kazalo ter ves drug znanstveni aparat.

 

Ključne besede:

Maja Breznik, danajski dar, obdarovanje, trojanski konj, kultura, mecenstvo, umetnost, donacije, solidarnost, aristokracija, politična moč, družbena nasprotja, mediji, intelektualna lastnina

Mnenja (Število komentarjev: 0)   Napišite mnenje
Prijavite se in vpišite svoj komentar.
Izdelek še nima mnenj. Napišite prvo mnenje.
 

Oglejte si tudi:

SOMRAK MEDIJSKE AVTONOMIJE - BOJI ZA POLITIČNO HEGEMONIJO 2004-2008

 

SOMRAK MEDIJSKE AVTONOMIJE - BOJI ZA POLITIČNO HEGEMONIJO 2004-2008

Boris Vezjak

 

Vezjak v svojih člankih razkriva ideološko logiko in mimikrijo glavnih akterjev, ki so bili tako na strani politične in kapitalske oblasti kot tudi v medijih v vrstah urednikov in novinarjev udeleženi v tem procesu prisvajanja medijev



e-pošta:
geslo:
 

Novi na straneh? Registrirajte se!
Pozabljeno geslo?

Košarica je prazna

ZALOŽBA

 

 

Misli in izreki

 

 

 

Aristotelove modrosti 

 

 

 

Zakladnica antične modrosti

Zakladnica antične modrosti


 

 

Vesoljček PI

 

 

 

 

Sugestija in avtosugestija 

 

 

 

Učimo se risati dinozavre


Učimo se risati dinozavre

 

 

 

S pesmico jutro zbudim

 

 

Modrosti velikih mislecev

 

Ni moralnih in nemoralnih knjig. Knjige so dobro ali slabo napisane. To je vse.

Oscar Wilde

 

Kontakt za naročila: 040 796 639  info@doria.si  |  Dodajte stran med priljubljene  |  Nastavite stran e-knjigarne za domačo stran | Zasebnost in piškotki

Spletna knjigarna Doria.si vse pravice pridržane.