Spletna trgovina Doria.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja spletnih storitev in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate s piškotki. V redu Več o piškotkih nastavljenih na strani.
Povečajte pisavoOsnovna velikostPomanjšajte pisavoNatisnite stranPošljite stran prijatelju ali znancu
KnjigarnaSplošni pogoji spletne knjigarneVizitka e-knjigarne
    
Spletna knjigarna Doria.siKnjigarna - Doria.siKnjigeCD&DVDE-BUTIKSlikeVodič za darila

Posebni skepticizem v umetnosti

Posebni skepticizem v umetnosti

Avtor: Maja Breznik

 

Cena z DDV: 19,98 €

 


Opis:

 
Koda:9789616768344
Zbirka:Teorija 10/2011
Vezava:Mehka
Format:14 x 21 cm
Obseg:243 str.
Leto izdaje:2011
Založba:

Opomba:

Posebni skepticizem v umetnosti > s komentarji B. Budna, E. Čufer, B. Mikulića, D. Klajića, P. Poberžnik, P. Krašovca, G. Kocijana in A. Milohniča ter epilogom R. Močnika


Opis vsebine:

»Umetnostni sistem je bistvena ovira, ki brani umetnostno ustvarjanje pred vprašanji splošnega skepticizma in pred, kar je leta 1936 Walter Benjamin imel za neizogibno, umetnostjo, ki bi izhajala neposredno iz prakse, iz politike, ne pa iz kultne funkcije umetnosti,« Maja Breznik.
 
Knjiga Maje Breznik Posebni skepticizem v umetnosti je delo, ki je za svoj predmet obravnave, ko smo na prehodu iz nacionalne umetnosti v globalen, mednarodni umetnostni sistem, vzelo rezultate terenskih intervjujev z akterji v različnih umetnostnih oz. kulturnih poljih: vizualni umetnosti, gledališču, glasbi (v soavtorstvu z Lidijo Radojević) in založništvu.

 

V vsakem od teh polj avtorica razbere specifične antagonizme: v vizualni umetnosti poteka konfrontacija med umetnostnim sistemom v centru in perifernimi, lokalnimi praksami; v gledališču med pristopom osvajanja državnih institucij in neodvisno produkcijo; v glasbi med komercialnimi avtorji z njihovimi korporativnimi tantiemami in alternativno naredi si sam sceno; v založništvu med visoko, a neprofitno literaturo in komercialnim množičnim tiskom. Ne glede na različna, včasih diametralno nasprotna stališča intervjuvancev in specifične značilnosti ter pereče problematike posameznih kulturnih praks, je avtorica na njihovem ozadju razbrala vsem skupno ideologijo – posebni skepticizem v umetnosti. V skladu z njo se bije nenehen manihejski boj prave umetnosti z lažno, pri čemer pa se ne podvomi v moderno institucijo umetnosti kot take, in prav ta dvom je lasten avantgardnim gibanjem, ki pa jih sodobni, profit sledeči umetniški sistem vse prelahko inkorporira vase.
Poleg analize Maje Breznik knjiga vsebuje osem komentarjev različnih avtorjev, ki dodatno osvetljujejo izsledke raziskave v posameznem obravnavanem polju in podajajo teoretske ter kritične prispevke k njenim vpogledom. Delo obenem zaokroža obširen epilog Rastka Močnika, ki poskuša na podlagi analize razvoja likovnih praks v moderni prikazati, da je način vpetosti sodobne likovne umetnosti v politično-ekonomske odnose ključ za razumevanje pričujočih trendov podrejanja neoliberalnim silnicam ostalih kulturnih področij.


Knjiga je napisana v poljudnem in jasno razumljivem jeziku, čeprav se opira na sodobna teoretska dognanja in pojme, in vsebuje obilno konkretnih primerov. Namenjena je družboslovcem in humanistom kot tudi širšemu bralnemu občinstvu, predvsem tistim, ki jih zanimajo antagonizmi sodobne umetnosti in kulture.


 
Maja Breznik (r. 1967) je doktorirala iz sociologije kulture; je predavateljica in raziskovalka ter sodelavka Mirovnega inštituta. Ukvarja se predvsem z družbenokritičnimi sociološkimi raziskavami kulture in umetnosti in je avtorica številnih strokovnih člankov ter knjig Obrt in učenost, Kulturni revizionizem in Kultura danajskih darov.

 

Ključne besede:

Maja Breznik, umetnost, skepticizem v umetnosti, umetnostno ustvarjanje, filozofija umetnosti, vizualna umetnost, gledališče, glasbena umetnost, sociologija kulture

Mnenja (Število komentarjev: 0)   Napišite mnenje
Prijavite se in vpišite svoj komentar.
Izdelek še nima mnenj. Napišite prvo mnenje.
 

Oglejte si tudi:


Knjige » Zgodovina, družba, filozofija » Filozofija » Filozofija & tuji avtorji


ZNANOST KOT UMETNOST

 

ZNANOST KOT UMETNOST

Paul Karl Feyerabend

 

Paul Feyerabend izhaja iz teorije umetnosti Aloisa Riegla, po kateri so v umetnosti različne slogovne oblike; vsaka od njih je v sebi popolna in se ravna po svojih lastnih zakonih.



e-pošta:
geslo:
 

Novi na straneh? Registrirajte se!
Pozabljeno geslo?

Košarica je prazna

Človek je veliko večji od stvari, ki jih izgublja v tem življenju.

Rabindranath Tagore

 

Kontakt za naročila: 040 796 639  info@doria.si  |  Dodajte stran med priljubljene  |  Nastavite stran e-knjigarne za domačo stran | Zasebnost in piškotki

Spletna knjigarna Doria.si vse pravice pridržane.